Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (2022) – teraz jestem gotów na koniec świata

Z polskimi komediami ostatnich trzydziestu lat jest jak z oglądaniem dupy na kiblu łudzisz się, że wypadnie mandarynka, dildos w kształcie końskiego pytonga, tamagoczi, kinder jajo, a wypada zawsze gówno. Prawie zawsze, ale mówimy o kolejnej odsłonie „Kogla Mogla”, który stał się polską Kaszaną roku 2019-go. Jestem kinomaniakiem zboczeńcem, albo kinomaniakiem i zboczeńcem… obojętne i zobaczcie jak ja się dla Was poświęcam, co za rzeczy oglądam byście po przeczytaniu zapewne pierwsze i ostatniego akapitu – wszakże czytelnictwo w kraju upada na mordę, wiedzieli czy iść jeśli Wasz gust filmowy jest zbieżny z mym, a jeśli jest odwrotnie wtedy odwrotnie – co ja mówię iść, Ty wiesz co omijać. Życie ułatwione, a dostajesz to za psi swąd, w sumie to nawet nie za, po prostu za darmo – delikatnie liczę na jakąś dyskusję w komentarzach, ale ludzie i na to są zbyt leniwi.

Przejdźmy do tego co jest tu nazwane fabułą. Otóż młodzi Agnieszka i Marcin nadal mają się ku sobie, aż tak że do łba im strzela chajtanie się. Profesor i Kasia nadal są ze sobą po wydarzeniach z „Misz masz czyli Kogel Mogel 3”. Jedynie Bożenka przez donos tych pierdołowatych sąsiadów co to jeżdżą ciągnikiem zostaje wywalona z roboty. W pewnym momencie na wsi babcia nie daje oznak życia, Kasia z Marcinem zasuwają na rowerze po księdza (bo fura ma snejka – dla nieznających tego określenia to ma kapcia… złapał gumę). Gdy tylko ksiądz zaczyna odstawiać egzorcyzmy przedśmiertne babcia ożywa i wyskakuje z pragnieniem by dożyć ślubu wnuczka. Presja otoczenia na takiego lamusa robi mu z głowy bambusa. I za plecami przyszłej żony umawia wraz z babcią opcje w kościele odnośnie ślubu. Słyszy to Bożenka wrzucająca datki do skarbonki za niepomyślność związku Marcina i Agnieszki. Wpada na plan rozwalenia ich małżeństwa zanim się zacznie.

Dobra tyle o fabule, bo mam ją w głębokim poważaniu. Niby ma się co dziać, ale się nie dzieje za wiele. Patrzenie na umizgi Agnieszki i Marcina odgrywanych… znaczy występujących w tych rolach Nikodem Rozbicki i Aleksandra Hamkało są ciency jak odbytnica węża. Cukrzycy żylaków odbytu można dostać patrząc na ich grę. Jeszcze Aleksandra Hamkało jako posiadaczka jakiejś tam urody, w scenach gdzie ma okulary to chociaż jakoś wygląda… ale Nikodem Rozbicki to ja nie wiem co tu robi znowu. Można by jeszcze wymienić parę osób od strony ich fatalnej gry, ale wspomnę na dla mnie miły akcent i występ Mariana Opani, który ma swój epizod ale całkiem taki ok. Dawno go nie widziałem i fajnie zobaczyć, że jeszcze żyje ten aktor starej gwardii choć wygląda już dość słabo. Pojawia się też mocno charyzmatyczna tak w filmie, jak i na scenie i życiu Dorota Stalińska, której też lata nie widziałem w kinie. Szaleje w swoim stylu i w sumie jako mamuśka Marleny Wolańskiej odgrywanej przez Katarzynę Skrzynecką pasuje. I jako plus wizualna strona Anny Muchy, oj ukobieciła się po trzydziestce i chciałoby się jej sprzedać klapsa.

I po wyjściu z kina miałem ten uczuć… do kogo jest to kierowana komedia. Teoretycznie jedzie na sentymencie do starego „Kogla Mogla”, czyli niby wiekowo jestem w targecie, ale humorystycznie, fabularnie i jakościowo to nawet umierając na raka kowida z przerzutami na jądra niekoniecznie chciałbym to zobaczyć jeśli byłaby szansa wyleczenia mnie po drugim seansie. A na sali byłem dwukrotnie starszy od większości widowni, z której jakieś dziewczę kilka razy się zaśmiało sygnalizując mi momenty, gdzie są te „zabawne” momenty. Było ich tyle co spełnionych obietnic wyborczych. Ja który potrafię śmiać się naprawdę ze wszystkiego, tutaj siedziałem z zażenowaną miną szczególnie w momentach, gdy robi się taki w uj chamski produkt plejstment.

A i nie wiem czy zauważycie podczas seansu, ale jest tam pewna prorocza wizja… znaczy się wielokrotnie w scenach widać dosłownie w pierwszym planie muchy… oj świetnie wyczuły, że kręcą się koło gówna. Nie polecam nawet wrogom.

Jedna uwaga do wpisu “Koniec świata czyli Kogel Mogel 4 (2022) – teraz jestem gotów na koniec świata

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s