Nominacje do nagrody Kaszanki Rh+ 2023 czyli najlepsze kinowanie w 2023 roku.

I kolejny rok daje Wam szansę zobaczenia co według mnie zasługuje na uwagę, co nie tylko daje radę, ale i robi robotę. Oto moje nominacje do jakże prestiżowej nagrody Kaszanki Rh+ czyli najlepszych opcji.

Zaniemówienie roku na świecie (najlepszy film na świecie):

„Wieloryb” – wnętrze każdego grubasa

„Oppenheimer” – wejście w początki bomby atomowej od strony atomowej

„Barbie” – film o Barbie, który jest lepszy niż podejrzewałem

Zaniemówienie roku w Polsce (najlepszy film w Polsce):

„Chłopi” – unowocześniona i zmalowana wersja lektury szkolnej

„Znachor” – niby Netflix, ale jednak nie wpletli w to swojego politycznie poprawnego syfu.

„Akademia Pana Kleksa” – nowoczesne podejście do klasyka z dzieciństwa

Zauroczenie roku na świecie (najlepsza aktorka zagramaniczna):

Sadie Sink – za „Wieloryba”

Margot Robbie – za „Barbie”

Zauroczenie roku w Polsce (najlepsza aktorka rodzima):

Kamila Urzędowska – za „Chłopów”

Nie poznaję kolegi na świecie (najlepszy aktor zagramaniczny):

Brendan Fraser – za „Wieloryba”

Cillian Murphy – za „Oppenheimera”

Nie poznaję kolegi w Polsce (najlepszy aktor w kraju):

Mirosław Baka – za „Chłopów”

Leszek Lichota – za „Znachora”

Tomasz Kot – za „Akademię Pana Kleksa”

O rzesz! (najlepsza scena, moment, muzyka, cokolwiek co podziałało):

„Wieloryb” – za postać Charliego

„Puchatek: Krew i miód” – postać mordującego Kubusia Puchatka mnie rozbawiła i poczułem się, że ktoś mi podprowadził pomysł na zrobienie własnej wersji tego sympatycznego misia.

„Strażnicy Galaktyki: Volume 3” – sceny powstania naszego sympatycznego szopa jako superbohatera.

„Oppenheimer” – wybuch

„Napoleon” – sceny batalistyczne

„Akademia Pana Kleksa” – tak jak ucieszyłem się z zatrudnienia do tego filmu w tej specyficznej roli Doktor Paj-Chi-Wo Piotra Fronczewskiego, tak bardzo spierdolili sprawę, że go nie wzięli do odegrania kultowego tekstu w „Znachorze”. I to oraz w sumie efekty i scenografie i charakteryzacja i kostiumy tworzące klimat. W sumie klimat z akademii.

Dodaj komentarz